Legendy reklamy: kampania VW Beetle

Think small, czyli dlaczego autoironiczne, subtelne reklamy VW stały się reklamowymi legendami.

Po II Wojnie Światowej, wizerunkowo, VW miał ogromny problem – historyczne powiązania z nazistami. Wprowadzając swoje, klasyczne już „żuczki” na rynek amerykański i próbując sprzedawać je w regionie z liczną, żydowską mniejszością… zadanie zdawałoby się nie do wykonania. Dlatego kreatywni agencji reklamowej DDB, poszli całkowicie pod prąd ówczesnym (początek współpracy – 1959 rok), reklamowym trendom. Postawili na minimalizm, ironię i inteligentny, zaskakujący przekaz.

„Remember Those Great Volkswagen Ads?” to dokument pełen reklam i wypowiedzi autorów tych reklam. Podsumowano w nim powstanie jednej z najbardziej ikonicznych kampanii reklamowych XX wieku – powszechnie znanej w branży jako „Think small” Volkswagena. Dokument można obejrzeć poniżej:

Dokument: Remember Those Great Volkswagen Ads?
Reżyseria: Joe Marcantonio
Produkcja: Dial M Films
Czas: 0:18:33
Rok: 2016

VW think small ads (1)
VW think small ads (2)
VW think small ads (3)
VW think small ads (5)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *