Case study – rebranding CEPA
Case kompleksowego rebrandingu amerykańskiego think-tanku CEPA. Nasza realizacja objęła zmianę logo, identyfikacji wizualnej oraz wszystkich materiałów reklamowych i promocyjnych marki.
Klient
CEPA – jedyny amerykański think-tank skupiony wyłącznie na regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Na co dzień przygotowuje analizy, seminaria i konferencje z zakresu polityki bezpieczeństwa, energetyki i przemian demokratycznych. Odbiorcami CEPA są przede wszystkim decydenci, przedstawiciele administracji publicznej, eksperci, ale także media i przedstawiciele środowisk akademickich zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Centrala firmy: Waszyngton. Przy okazji planowanego otwarcia siedziby w Warszawie firma zdecydowała się na całkowite odświeżenie swojego wizerunku.
Target
Core target: decydenci, eksperci, media, administracja publiczna, doradcy i specjaliści wysokiego szczebla zainteresowani regionem i jego relacjami ze Stanami Zjednoczonymi.
Szeroki target: media korzystające z wniosków i analiz CEPA do opracowywania własnych materiałów prasowych oraz – co za tym idzie – odbiorcy tych mediów. Dodatkowa, ważna grupa odbiorców to sponsorzy CEPA; głównie duże firmy ze Stanów Zjednoczonych i Europy, a także instytucje przyznające granty na różnego rodzaju działania związane z rozwojem regionu.
Cele:
Zwiększenie grona odbiorców CEPA, dotarcie z produktami CEPA do szerszej niż dotychczas grupy odbiorców, zbudowanie konsekwentnej identyfikacji wizualnej podsumowanej w brand booku, który umożliwi zachowanie spójności wizerunku bez względu na nośniki i kraj, w którym wykorzystywane będą materiały promocyjne marki.
Cel jakościowy: profesjonalizacja wizerunku związana z rozwojem CEPA.
Cel zasięgowy: zbudowanie spójnej linii graficznej, korespondującej z działalnością CEPA, która będzie wytyczną dla wszelkich materiałów marketingowych marki; niezależnie od personelu oraz kraju/regionu, tworzonych na bazie brand booka materiałów.
Realizacja: rebranding
Logo. Okrąg zawarty w nowym logotypie jest symbolem globu, konturem kuli ziemskiej. W logo CEPA stanowi on przede wszystkim element czysto graficzny, który nadaje logotypowi graficznej przestrzeni. Na poziomie idei nawiązuje on do międzynarodowej i międzykontynentalnej skali działań firmy.
Identyfikacja wizualna. Zgodnie z wcześniejszą identyfikacją wizualną marki oraz życzeniem klienta zachowaliśmy w CI CEPA główny element merytoryczny wcześniejszej identyfikacji – mapę Europy wraz ze zbliżeniem na region Europy Środkowo-Wschodniej. Mapa została przez nas zaprojektowana od nowa, ale z zachowaniem zbliżonej do pierwowzoru palety barw.
Efekty
Nowa identyfikacja CEPA zebrała wiele pochwał, które dobrze podsumowuje głos Joanny Kędzierskiej, dyrektor komunikacji CEPA:
Wszyscy nasi konkurenci, ale przede wszystkim pracownicy CEPA, są pod ogromnym wrażeniem tego, co się udało Wam zrobić – nikt w Waszyngtonie nie ma w tym momencie takich produktów, a przecież konkurencja jest ogromna i nie śpi…
Projekt nie miał celów ściśle komercyjnych, lecz wizerunkowe. Rebranding CEPA został ukończony przed odbywającą się w Waszyngtonie konferencją CEPA Forum, kiedy to pierwszy raz nowy wizerunek organizacji został zaprezentowany przed większą grupą odbiorców. I tutaj ponownie oddamy głos Joannie Kędzierskiej z CEPA:
Wiele osób, z którymi współpracowałam wcześniej przy działaniach związanych z wizerunkiem innych amerykańskich think-tanków, gratulowało nam efektów rebrandingu, patrząc niejako z niedowierzaniem, że przecież stosunkowo niewielka w porównaniu do thinktankowych molochów, takich jak The Atlantic Council czy Brooking, CEPA prezentuje się graficznie o wiele lepiej i nowocześniej niż oni.
Projekt w naszym portfolio można obejrzeć tutaj: rebranding CEPA – portfolio.
A tutaj znajdują się referencje za tę realizację: rebranding CEPA – referencje.
Strona www CEPA: cepa.org.
Dodaj komentarz