Rebranding – przykładowy zakres prac

Możliwych zakresów prac rebrandingowych jest tyle, ile firm, które potrzebują odświeżenia wizerunku. Inaczej mówiąc; dla każdej marki można (a wręcz: powinno się) inaczej dobrać prowadzone działania; choć oczywiście – są pewne elementy bazowe, których w rebrandingu pominąć nie sposób.

Ponieważ zakres odświeżenia marki może być zarówno nieznaczny (tzw. refreshing marki), jak i całkowity (zmiany marki wraz z jej nazwą, charakterem i pozycjonowaniem na rynku) – nie ma tutaj jednej, wyłącznie słusznej zasady. Czasem warto zmienić więcej, czasem mniej; dlatego poniżej publikujemy przykładowy zakres prac rebrandingowych, realizowany przez nas obecnie. Co ciekawe – w przypadku tej marki, zmienić mamy niemal dosłownie wszystko; z jednym tylko wyjątkiem – nie zmieniamy nazwy marki.

Rebranding – przykładowy zakres prac:

  1. Idea/sedno marki

Obejmuje stworzenie spójnego konceptu komunikacji językowej marki:
claim
– główne hasło prowadzące
– idea/storytelling (pomysł + krótki tekst)

  1. Logotyp

– propozycje + poprawki
– 5 wariantów finalnych logotypu
– przekazanie pliku w 2 lub 3 dowolnych formatach (domyślnie: .ai, .pdf)

  1. Identyfikacja wizualna

Do 10 niemal dowolnych nośników identyfikacji wizualnej np.: wizytówka, papier firmowy, koperty, layout prezentacji .ppt (5 slajdów), okleina aut, koszulka firmowa, identyfikator, teczka ofertowa, ilustracja główna strony www, nagłówek social media (facebook).

  1. POS

Do 5 nośników wizerunkowych przygotowanych z myślą na prezentację marki na targach, konferencjach itp. Domyślnie: flaga, ścianka, rollup, strzałki kierunkowe (naklejki), wobler.

  1. Księga marki

Podsumowanie zasad wizerunku marki, logotypu oraz konstrukcji identyfikacji wizualnej zawarte w prezentacji o objętości do 30 slajdów.

  1. Reklama

Dwa nośniki reklamowe, przeznaczone do zostawienia po spotkaniu z kontrahentami biznesowymi:
– krótka ulotka BTL (do 6 stron – przykładowy format: poziome 3xDL)
– prezentacja biznesowa o objętości 10-15 slajdów

agencja brandingowa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *