Case study: Remedizer – branding
Remedizer to marka medycznej aplikacji dla której zrealizowaliśmy nazwę, logotyp, księgę znaku i identyfikację wizualną.
Klient
Webska.eu wprowadzająca na rynek aplikację na smartfony, która z jednej strony pomaga kontrolować stan zdrowia (archiwizując wyniki badań, przypominając o terminach przyjmowanych leków, wizytach kontrolnych itp.), a z drugiej umożliwia wykorzystanie narzędzi wbudowanych w smartfony, np. narzędzia do mierzenia pulsu.
Target
Grupa docelowa jest dość szeroka: obejmuje zarówno osoby związane z branżą medyczną, osoby przewlekle chore, które potrzebują narzędzia do stałej kontroli stanu zdrowia, oraz osoby aktywne fizycznie, m.in. sportowców, traktujących aplikację jako wsparcie kontroli np. planu treningów.
Geograficznie: aplikacja ma aspiracje międzynarodowe (stąd wymóg nazwy z domeną .com), co wymusiło zastosowanie słownictwa anglojęzycznego lub słów pochodnych od słów anglojęzycznych. Strategicznie: grupa odbiorców jest szeroka, dlatego potrzebna była nazwa uniwersalna, mocno brzmiąca, łatwa do wymówienia zarówno w języku polskim (pierwszy etap rozwoju marki), jak i w angielskim (planowana ekspansja).
Realizacja: branding
1. Naming
Nazwa REMEDIZER wraz z wolną domeną .com została wybrana już z pierwszej serii nazw. Nasz opis umiejscowiony w prezentacji z omówieniami proponowanych nazw: Remedy – ‚lekarstwo’. Słowo kojarzące się również w języku polskim – „remedium”, choć inne merytorycznie. W obu przypadkach słowotwórstwo rzeczownikowe sugeruje, że nasz produkt jest remedium na kwestie organizacji zdrowia, a jednocześnie w wersji anglojęzycznej słowa odnosi się wprost do lekarstw, czyli łączy się z jedną z głównych funkcji aplikacji. Wolne są wszystkie domeny, w tym domena .com.
2. Logo
Logo zostało wybrane ze standardowej liczby 3 propozycji. Sygnet logo łączy dwa elementy graficzne – linię EKG, symbolizującą narzędzie kontroli zdrowia, oraz kontur smartfona – nośnika aplikacji, na którym linia ta jest umiejscowiona.
3. Identyfikacja wizualna
Kolorystyka celowo nawiązuje do kolorystyki medycznej, łącząc w kontrze dwie dobrze identyfikujące się z tą branżą barwy: szpitalny niebieski i czerwień.
Sama identyfikacja zaprojektowana została minimalistycznie, z dużą ilością bieli w tle, co nawiązuje do kolejnej barwy dobrze znanej w środowisku medycznym. Celem takiej budowy identyfikacji było stworzenie wizerunku aplikacji fachowej, która rzeczywiście może wspierać kwestię dbania o zdrowie.
W ramach identyfikacji wizualnej zrealizowaliśmy: logotyp (wraz z odmianami), wizytówki, papier firmowy, koperty, identyfikację social mediową oraz księgę znaku.
Efekt
Latem 2015 roku rozpoczął się etap testów aplikacji. Wprowadzenie aplikacji do Google Play i App Store planowane jest w końcówce 2015 roku. Już dziś na mamstartup.pl można przeczytać wywiad z Michałem Jakubowskim na temat Remedizera:
„Obawa o własne zdrowie zaraz po opuszczeniu gmachu szpitala skłoniła Michała Jakubowskiego, aby stworzyć narzędzie usprawniające leczenie pozaszpitalne. Tak przedsiębiorca wpadł na pomysł Remedizera, aplikację komunikującą pacjentów z lekarzami. Usługa jest już testowana w klinice w Aninie (…)”. Źródło: mamstartup.pl.
Referencje za branding można przeczytać tutaj: referencje, natomiast w naszym portfolio projekt znajduje się w tym linku: Remedizer.
Dodaj komentarz