Reklama w czasach zarazy

To prawdopodobnie jedno z pytań, które obecnie najczęściej pojawiają się w działach marketingu. Jak komunikować się w czasach epidemii? Dobrą podpowiedzią jest ta, obszerna publikacja agencji DDB Warszawa.

Koronakryzys potrwa – to pewne. Raczej nie ma co liczyć na szybką poprawę, a co za tym idzie; na komunikacyjne przeczekanie. Brak rozmowy z odbiorcami przez najbliższe 2 miesiące może być przez nich odebrany jako… no właśnie; zapewne różnie, ale na pewno będzie to odbiór negatywny. Inaczej mówiąc: to, co marki zrobią i powiedzą teraz, będzie im zapamiętane na długo. To co zrobią i powiedzą, gdy już będzie po wszystkim – niekoniecznie; to już będzie przysłowiowa, siódma woda po kisielu. Wtedy odbiorcy będą słuchali już tylko tych, którzy nie porzucą ich dzisiaj, w trudnej dla każdego sytuacji.

„…Największym błędem, jaki można popełnić w trakcie kryzysu dotykającego całe społeczeństwo, jest próba spieniężenia tragedii. Czas pandemii wymaga nadzwyczajnego wyczulenia na emocje ludzi. Każda próba dodatkowego zarobienia w tym czasie może spotkać się z ich wrogością. Mówiąc wprost –w czasie pandemii ludzie oczekują od nas zaangażowania we wspólną sprawę. Dlatego naszym celem powinna być pomoc i odpowiedzenie na ich potrzeby. Okres ten może być czasem dbania o biznes inaczej niż sprzedażą (o którą wtedy może być ciężko) – budowaniem marki i relacji z konsumentami, która zostanie doceniona po czasie.

DDB – „Reklama w czasach zarazy. Strategie komunikacji w obliczu pandemii koronawirusa”

Powyższy cytat ze wspomnianej prezentacji w zasadzie można uznać z jego główną, złotą myśl; nieważne, że dla doświadczonych marketingowców – raczej oczywistą. Nieprzypadkowo w taki właśnie sposób zmieniliśmy komunikację wszystkich, prowadzonych przez nas marek i możemy się założyć o dobra whiskey, że to właśnie one z kryzysu wyjdą najmniej poobijane (nie licząc tych, które na kryzysie zarobią z racji zmiany potrzeb zakupowych). Czego zresztą: wszystkim bez wyjątku serdecznie życzymy, zachęcając przy tym do pobrania wspomnianej prezentacji, przygotowanej przez reklamową alma mater Tomka, założyciela NIPO.PL. Jest to zawierająca 72 slajdy, merytoryczna publikacja, którą dziś po prostu warto znać.

Prezentację można obejrzeć tutaj; Reklama w czasach zarazy – slideshare.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.