Brief kreatywny – przykład

Dyskusja, która zawsze wraca – jak powinien wyglądać brief? Do wglądu przykład nieźle wypełnionego briefu graficznego. Gdyby zawsze przychodziły tak precyzyjne informacje, reklamy naprawdę byłyby lepsze.

Zasadniczo; brief briefowi nierówny. Jego szczegółowość zależy od poziomu komplikacji i rozbudowania projektu. Różnią się też w zależności od tematyki, wiadomo bowiem, że brief na nazwę, musi zawierać zupełnie inne elementy, niż brief na kampanię reklamową. Przykłady stosowanych przez nas briefów kratywnych można pobrać stąd (wersje .doc wysyłamy na życzenie):

1. Brief na nazwę: brief namingowy
2. Brief na logo i/lub identytikację wizualną: brief – logo
3. Brief na branding lub rebranding: brief – branding

Najcenniejsze informacje, które zawiera tego typu szablon brief to: grupa docelowa, pozycjonowanie marki, założenia kreatywne, założenia techniczne. Elementy te w różnych szablonach briefów występują w różnie opisanych punktach, zasadniczo jednak są po prostu niezbędne. Prosty przykład: wypełniony brief kreatywny na realizację projektu logo: brief kreatywny.

branding_rebranding_sm

Zobacz też: z czego składa się dobry brief.

4 komentarze

  • 30 kwietnia 2014 at 14:38 // Odpowiedz

    „za takie propozycje będziemy mordować” – kawą się oplułem :) pozdrawiam!

    • 8 maja 2014 at 19:10 // Odpowiedz

      Dzięki. BTW: Mamy OC na działalność firmy, ale obawiamy się, że nie obejmuje ono takich przypadków jak oplucie kawą w efekcie czytania naszego bloga, więc mamy nadzieję, że nic się nie stało ;) Pozdr! :)

  • 28 listopada 2016 at 13:29 // Odpowiedz

    zero przejrzystości
    Niepolecam

    • 28 listopada 2016 at 13:43 // Odpowiedz

      Panie Janie; jeśli chodzi o przejrzystość graficzną, to tak jak piszemy na stronie – udostępnione online „dla wszystkich” są briefy w .pdf; na życzenie klientów wysyłamy je w standardowym formacie – .doc.

      Pozdrawiamy serdecznie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *