Tak warto reklamować język polski

Cyniczny drań i kreatura lubieżna? Elegancki jak „Ę”, „Ą” i ostry jak ćwieki? Sadysta, potwór i esteta zarazem? Tak tak, wszystko się zgadza: ojczysty.

Reklama konkretna i bez kadzenia. Język polski jako język barwny, konkretny, melodyjny, czasem ostry, broń Boże belfersko „rozwlekło-przynudzający”. Bo przecież jest to również język i słów na „k…” i słów na „p…” i słów na „m…”. Świetny język mamy po prostu. I o tym właśnie sprawnie nawija Eldo w spocie „Ojczysty – dodaj do ulubionych”.

ojczysty

Bardzo mądra, trafna kampania Narodowego Centrum Kultury. Świeża, szczera, bez  martyrologii i patetycznych koszmarków. I tak po prostu: szybciej ucząca nieoczywistych słów, niż moralizatorskie gaduły na temat tego, o wypada mówić, a czego mówić nie wypada. Warto podać dalej.

Kampania społeczna: Ojczysty – dodaj do ulubionych
Klient: Narodowe Centrum Kultury
Reżysera animacji: Michał Socha (BrosFX)
Animacja: Michał Socha, Kuba Socha, Bartek Socha (BrosFX)
Produkcja: Karolina Gonta NCK
Muzyka: Eldo, Damian Szarek „Fawola”
Czas: 00:00:45
Rok: 2014

polski

Źródło: animowany.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *