Strategia marki – 6 zasad

What is ‚Brand strategy”? to prosta, hasłowa animacja przekazująca kilka kluczowych zasad budowy strategii marki.

strategia marki

Z jednej strony – amerykańsko-motywujący film. Z drugiej: kilku podstawowym założeniom trudno się sprzeciwić. Autor twierdzi, że (troszkę upraszczając) sześć podstawowych myśli budowania strategii marki to kolejno (tłumaczenie autorskie, niedosłowne):

1. Zaangażuj wszystkich. Na zewnątrz i wewnątrz.
2. Komunikuj markę w sposób jednoznaczny, konsekwentny i logiczny.
3. Słuchaj ludzi.
4. Komunikuj faktyczne benefity marki.
5.  Nie spuszczaj celu z oka.
6. Staraj się dotrzymywać obietnic marki.

Proste? Nawet bardzo, dopóki nie dochodzimy do punktu szóstego. Klarowne komunikowanie rzeczywistych przewag marki to logiczny punkt wyjścia strategii budowy wizerunku. Dlatego tak ważne jest dokładne opisanie ich w briefie kreatywnym dla agencji. Punkty 1. 3. i 5. powyższej litanii to typowe, amerykańskie, motywacyjne banały. Ale punkt 6… To chyba najtrudniejsze, ale właśnie za konsekwentnym dotrzymywaniem obietnic marki tkwi sukces np. Apple, które od lat utożsamiane jest z najwyższej klasy designem i elitarnością produktu „nie dla każdego”. Nawet jeśli wizerunek ten już nie do końca jest prawdą (merytorycznie), to nadal skutecznie podtrzymywany jest on przez Apple na poziomie komunikatów reklamowych.

Strategia marki – animacja:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *