Słowo od Google: czas na projektowanie responsywne

Projektowanie responsywne (responsive web design) zostało w sierpniu opisane na oficjalnym blogu Google jako technika, dzięki której możemy stworzyć stronę przyjazną dla wszystkich użytkowników sieci oraz wszystkich wyszukiwarek. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się na to rozwiązanie.

Biorąc pod uwagę popularność jaką zyskuje mobilny internet, zalecenia Google są w 100% racjonalne. Witryna responsywna to strona, która automatycznie dopasowuje się do urządzenia, na którym jest wyświetlana. Zmienia przy tym nie tylko swój rozmiar ale też np. wyróżnioną treść. Dla użytkowników telefonów komórkowych ważne jest bowiem coś innego niż dla użytkowników komputerów. Będą oni pewnie poszukiwać np.: numeru telefonu lub wskazówki dojazdu. Z kolei osoby korzystające z tabletów często oczekują uproszczenia procesu realizacji e-zakupów.

Wnioski? Witryna responsywna może generować większe zyski pod warunkiem, że jest dobrze zaprojektowana i wdrożona. Dla Google ważne jest przede wszystkim to, że witryny responsywne nie powodują duplikowania treści (taka sytuacja ma miejsce w przypadku dwóch oddzielnie działających wersji strony www: mobilnej i tradycyjnej) oraz zachowują jednolity adres URL. A jak już Google coś chwali, to nikogo nie zdziwi, jeżeli z czasem zacznie uwzględniać to w swoich algorytmach pozycjonowania stron, prawda?

reklama online

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *