Rebranding Grupy Azoty

Trwa kampania reklamowa wprowadzająca na rynek nowy wizerunek Grupy Azoty.

I w zasadzie na tym suchym komunikacie można by skończyć, może z jeszcze jednym dopowiedzeniem: to jest dobry, nowy wizerunek Grupy. Widać, że rebranding markę unowocześnił. Logo bez szału, ale czyste i estetyczne. Nawet hasło promujące rebranding („Nowe oblicze polskiej chemii”) choć mało odkrywcze, to jest co najmniej poprawne. Tłumaczenie potrzeby zmiany nazwy jest mocno strategiczne i sensowne; ujednolicenie komunikacji (wchłonięcie przez nową nazwę m.in. marki Police) na pewno przyczyni się do efektywniejszego wykorzystania ekspozycji reklamowej wszystkich dotychczasowych brandów grupy.

rebranding Grupa Azoty

Cytując komunikat firmy: „Nowa nazwa to tylko jeden element zmiany. Towarzyszy jej oczywiście nowe logo. Syntetyczny wizerunek wzbijającej się do lotu jaskółki (nawiązanie do historycznego znaku firmowego tarnowskich Azotów) łączy się w nim z przemyślanym liternictwem nawiązującym, do najlepszych tradycji nowoczesnego designu…

Wprowadzony zostaje jednolity system identyfikacji wizualnej – czyli koncepcja wizualnej tożsamości Grupy szczegółowo skodyfikowana w Księdze Marki (Brand book). Księga Marki wyznacza konsekwentne zasady wizualnego prezentowania samej firmy, jak i jej różnorodnych produktów, występujących od teraz w ramach jednej wspólnej oferty…”

rebranding Grupa Azoty

Chciałoby się, aby było odważniej, ale to chyba tylko branżowe „chciejstwo”. Zmiana jest na pewno na plus, zarówno w obszarze logotypu (choć faktycznie typografia nie powala), jak i ujednolicenia identyfikacji różnych marek grupy (sama nazwa jaka jest, każdy widzi – bardzo, bardzo bezpieczna). Trudno natomiast powiedzieć coś o strategii i pozycjonowaniu brandu, poza tym, że jest ujednolicony i estetyczniejszy. Rebranding Grupy Azoty podobno kosztował 2mln złotych i jak zwykle jest sporo malkontentów. A my tam gratulujemy; lepsza taka zmiana, niż żadna.

rebranding Grupa Azotyrebranding Grupa Azotyrebranding Grupa Azotyrebranding Grupa Azotyrebranding Grupa Azotyrebranding Grupa Azoty

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *