rebranding – definicja

Rebranding; zmiana postrzegania marki. Działania mające na celu stworzenie nowego wizerunku już istniejącego brandu lub produktu.

teoria

Najpopularniejsze są dwie definicje słowa „rebranding”:

a) Całkowita zmiana postrzegania produktu/usługi/ firmy, czyli strategia marketingowa, której wynikiem jest przekształcenie jednej marki w drugą. Podczas procesu kompletnego rebrandingu, zmianie ulega nie tylko nazwa i wszystkie aspekty wizualne. Marka zyskuje nowe funkcje i możliwości; często rebranding obejmuje strategie reklamy i promocji, oraz inne działania mające na celu przedstawienie klientowi nowej marki.

b) Odświeżanie wizerunku marki, czyli działania mające na celu stworzenie nowego, lepiej odbieranego wizerunku danego brandu. Zmianie ulega na przykład logotyp, nazwa, identyfikacja wizualna, materiały reklamowe lub wybrane elementy wizualne marki.

praktyka

Częściej spotykany jest częściowy rebranding; wprowadzający np. nowy logotyp i/lub etapowe modyfikacje nazwy. Czasem przekształceniu ulegają całe marki oraz ich strategie marketingowe; najczęściej zdarza się to w przypadku wykupienia jednej firmy przez drugą.

Korzyści płynące z rebrandingu trudno przecenić; dzięki niemu marka może byc postrzegana jako bardziej nowoczesna, lepiej dostosowana do zmieniających się preferencji klientów.

rebranding

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *