Rak – przykłady ciekawych reklam (nie tylko) prasowych

Wśród kampanii społecznych, te, które dotyczą raka, są jednymi z najliczniejszych i często: najciekawszych. Poniżej kilka dowodów.

Większość wybranych przez nas reklam opiera się na prostych graficznie, jednoznacznych key visualach. Bardzo wiele dobrych reklam odnosi się do raka piersi, pokazując Amazonki i ryzyko wiążące się z zaniedbaniem profilaktyki… albo odwrotnie: zachęcając (również zdjęciami mężczyzn o modelowej urodzie) do samobadania ilustracjami pokazującymi „jak należy szukać guzów na piersi”. Jednak inne odmiany raka nie są już tak łatwe do pokazania, dlatego to na nich skupialiśmy się wybierając reklamy, które prezentujemy poniżej.

Rak – reklamy oparte na graficznych key visualach:

rak (3) rak (4)  rak (6) rak (7)

Nie tak często spotykane są reklamy typograficzne, łączące elementy graficzne z zabawą słowem. Najczęściej pojawiającym się wątkiem jest zabawa samym słowem CANcer, gdzie część „cer” znika, zostawiając tylko słowo, „can” czyli – ‚możesz’. Natrafiliśmy jednak na jeden zupełnie inny, bardzo ciekawy przykład związane z typograficznym podejściem do tej tematyki:

rak_tekst (3)

Oczywiście, nie brakuje też reklam, które nie posiadają charakterystycznych key visuali, ale bronią się mocną strategią i przyciągającymi uwagę ilustracjami.

Rak – reklamy oparte na silnych ilustracjach:

rak (5) rak (2) rak (1)

 Rak – reklamy oparte na silnej strategii komunikatu:

rak_tekst (1) rak_tekst (2)

Które są najlepsze? Jak zwykle: te, które są skuteczne. Truizm, banał i przesadnie oczywista myśl na koniec wpisu, prawda? Niech będzie to nam wybaczone, bo właśnie wybiegamy z firmy się zbadać.

1 komentarz

  • 3 grudnia 2014 at 10:27 // Odpowiedz

    Ciekawe prace, szkoda, że nie są tak często udostępniane bo na większość trafiam pierwszy raz…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *