Od strony ulicy, czyli jak stworzyć szyld

Gdynia stworzyła dla przedsiębiorców poradnik tego, jak prezentować identyfikację wizualną sklepów i zakładów zlokalizowanych w śródmieściu miasta.

Znamy to wszyscy. Lokalne firmy, od lat zlokalizowane przy głównych ulicach miast. Tradycja, ale… czemu wypisana tak okropnym fontem, z paskudnym layoutem, na kiczowatych, metalowych blachach. Obrandowanie wielu lokalnych sklepów szpeci przestrzeń publiczną. Gdynia postanowiła coś z tym zrobić. I całkiem dobrze zaczęła.

„Od strony ulicy” to poradnik dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości podpowiadający, jak stworzyć szyld. We współpracy ze stowarzyszeniem Traffic Design, wydany on został przez miasto Gdynia. Odnosi się on wprost do tkanki modernistycznego śródmieścia tego miasta i jest próbą uregulowania ekspozycji brandów mieszczących się tam sklepów, zakładów itp. Poradnik został wydany w nakładzie 1200 egzemplarzy. Jest bezpłatny.

– Przestrzeń miejska ulega ciągłym zmianom i często powoduje to chaos informacyjny oraz jej przeładowanie. Przyczynia się do tego również źle zaprojektowany szyld. Przedsiębiorcy prowadzący swoją działalność wychodzą z identyfikacją w przestrzeń miejską. Biuro plastyka miasta jest często zaangażowane w długi i czasochłonny proces przeprowadzania przedsiębiorcy lub projektanta od pomysłu na szyld do właściwego rozwiązania.

Uznałem, że opracowanie poradnika szyldziarskiego z pewnością usprawni naszą pracę, ale przede wszystkim pomoże przedsiębiorcom podjąć decyzję w sprawie dobrego projektu szyldu. Na końcu jest dobro najważniejsze: estetyka przestrzeni miejskiej – mówi Jacek Piątek, plastyk miasta.

Poradnik można pobrać z tej strony: www.gdynia.pl.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *