O brandingu dla „Encyklopedii Marketingu”

„Czym jest Branding? Jaka jest jego definicja?” Na te pytania odpowiadamy serwisowi NowyMarketing.pl.

Obok reprezentującego nas Tomka Banasika, na temat tego, czym tak naprawdę jest branding, do „Encyklopedii Marketingu” wypowiadają się Marcin Kalkhoff, Marta Górazda i Adam Lis. Jeden temat, cztery różne spojrzenia.

„Branding to proces, którego cel jest zasadniczy: sprawić, aby odbiorcy pokochali albo chociaż polubili markę twojej firmy, produktu lub usługi. Proste, prawda? Tylko w teorii.

Fakt: dobry branding zawsze buduje lub podnosi wartość marki. Kiepski: obniża ją. Bardzo dobry: uzasadnia klientom potrzebę kupienia właśnie tego produktu, a nie produktu konkurencji. To już coś, bo można tę potrzebę przekuć na zwiększenie obrotów lub zwiększenie premii zakupowej – klient zawsze zapłaci ciut więcej za markę, z którą się identyfikuje. Ale dopiero naprawdę charakterystyczny, konsekwentnie budowany wizerunek marki sprawia, że klient regularnie będzie szukał właśnie tej marki, odrzucając marketingowe zaloty marek konkurencji…”
Tomek Banasik, założyciel NIPO.PL

Pełną wypowiedź Tomka oraz pozostałych ekspertów przeczytać można tutaj: NowyMarketing.pl.

branding

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *