Logo za piwko?

Pada sakramentalne pytanie: „zrobisz mi dobre logo za piwo”? Odpowiedź graficzki jest jednak sprytna. I zleceniodawca, który chciał przyoszczędzić, w ciągu zaledwie kilku godzin zostaje internetowym memem wyszydzonym przez dziesiątki tysięcy osób.

Patrząc tylko na wykop – kilkadziesiąt tysięcy osób w ciągu pierwszych trzech godzin wyszydziło autora pytania „zrobisz mi logo za piwo” i dając mu 800 wykopów wyciągnęło korespondencję na pierwszą stronę tego serwisu. Nie będziemy jednak przytaczać samej dyskusji, można ją zobaczyć tutaj: logo za piwko, a przeanalizujemy  krótko wykop efekt, który w takich wypadkach raczej nie cieszy. Po pierwsze – obecność na pierwszej stronie wykop.pl oraz wśród aktualnie najczęściej czytanych tekstów:

wykop - logo za piwko

Jak to się przekłada na znajomość tematu wśród Internautów? Sprawa jest świeża, sprzed 3 godzin. I tylko w ciągu tych trzech godzin, pechowy topic przeczytało kilkadziesiąt tysięcy osób:

wykop - logo za piwko

A przecież to dopiero początek. Łatwo prognozować, że za wykopem pójdzie buzz np. na facebooku (na razie: 350 lajków), zwłaszcza, że link do tego wpisu umieścił już na swoim wallu antyweb. Oj, gdyby tylko graficzka była jeszcze bardziej wredna i upubliczniła dane zleceniodawcy, byłoby to bardzo drogie (wizerunkowo) piwko.

błąd wizerunkowy

 

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *