Logo za piwko?
Pada sakramentalne pytanie: „zrobisz mi dobre logo za piwo”? Odpowiedź graficzki jest jednak sprytna. I zleceniodawca, który chciał przyoszczędzić, w ciągu zaledwie kilku godzin zostaje internetowym memem wyszydzonym przez dziesiątki tysięcy osób.
Patrząc tylko na wykop – kilkadziesiąt tysięcy osób w ciągu pierwszych trzech godzin wyszydziło autora pytania „zrobisz mi logo za piwo” i dając mu 800 wykopów wyciągnęło korespondencję na pierwszą stronę tego serwisu. Nie będziemy jednak przytaczać samej dyskusji, można ją zobaczyć tutaj: logo za piwko, a przeanalizujemy krótko wykop efekt, który w takich wypadkach raczej nie cieszy. Po pierwsze – obecność na pierwszej stronie wykop.pl oraz wśród aktualnie najczęściej czytanych tekstów:
Jak to się przekłada na znajomość tematu wśród Internautów? Sprawa jest świeża, sprzed 3 godzin. I tylko w ciągu tych trzech godzin, pechowy topic przeczytało kilkadziesiąt tysięcy osób:
A przecież to dopiero początek. Łatwo prognozować, że za wykopem pójdzie buzz np. na facebooku (na razie: 350 lajków), zwłaszcza, że link do tego wpisu umieścił już na swoim wallu antyweb. Oj, gdyby tylko graficzka była jeszcze bardziej wredna i upubliczniła dane zleceniodawcy, byłoby to bardzo drogie (wizerunkowo) piwko.
—