Legendy reklamy: kampania VW Beetle

Think small, czyli dlaczego autoironiczne, subtelne reklamy VW stały się reklamowymi legendami.

Po II Wojnie Światowej, wizerunkowo, VW miał ogromny problem – historyczne powiązania z nazistami. Wprowadzając swoje, klasyczne już „żuczki” na rynek amerykański i próbując sprzedawać je w regionie z liczną, żydowską mniejszością… zadanie zdawałoby się nie do wykonania. Dlatego kreatywni agencji reklamowej DDB, poszli całkowicie pod prąd ówczesnym (początek współpracy – 1959 rok), reklamowym trendom. Postawili na minimalizm, ironię i inteligentny, zaskakujący przekaz.

„Remember Those Great Volkswagen Ads?” to dokument pełen reklam i wypowiedzi autorów tych reklam. Podsumowano w nim powstanie jednej z najbardziej ikonicznych kampanii reklamowych XX wieku – powszechnie znanej w branży jako „Think small” Volkswagena. Dokument można obejrzeć poniżej:

Dokument: Remember Those Great Volkswagen Ads?
Reżyseria: Joe Marcantonio
Produkcja: Dial M Films
Czas: 0:18:33
Rok: 2016

VW think small ads (1)
VW think small ads (2)
VW think small ads (3)
VW think small ads (5)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *