Gdzie się nie obejrzysz: Helvetica

80 minut filmu o jednym… foncie? Brzmi nudno, prawda? A jednak; „Helvetica” to dokument, który da się obejrzeć z ciekawością. Dlaczego? Bo pokazuje ogromny wpływ, jaki wywarła ona na projektowanie, logotypy i reklamę.

Uczciwie trzeba przyznać: jest to film niszowy, który z zaciekawieniem obejrzą przede wszystkim osoby z branży. Ale jednocześnie; jest to bardzo dobrze zrealizowany dokument, pokazujący kilka ciekawych zjawisk. Widać w nim niemal „typograficzną unifikację” amerykańskich korporacji (które niemal jak jeden mąż w swoich CI używają fontów z rodziny Helvetica), przez historię jej powstawania (sięgającą ponad 50 lat wstecz), aż po masę świetnych zdjęć z różnych miast świata, które oznakowane są napisami wykonanymi właśnie Helveticą.

Dużo wywiadów, bardzo dobry montaż, świetne zdjęcia i powoli snująca się opowieść. Raczej do obejrzenia w dzień, edukacyjnie, bo w nocy można przy tym filmie zwyczajnie zasnąć. Kawałek dobrze zrealizowanego, choć niszowego tematycznie dokumentu. Film jest dostępny do pobrania na iTunes.

Zwiastun (en):

Film: Helvetica
Gatunek: dokumentalny
Reżyseria: Gary Hustwit
Czas: 82 minuty
Rok: 2007
www: www.helveticafilm.com

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *