Fanta – rebranding

Coca-Cola fundamentalnie odświeżyła markę jednego ze swoich flagowców: Fanty. Zmianie poddano sam znak, identyfikację wizualną, ale też kształt butelki. A wszystko to w sposób możliwy do opisania dwoma przymiotnikami: „kanciaty i zakręcony”.

Fanta rebranding

Co się nie zmieniło?

Dotychczasowa kolorystyka marki w zasadzie została zachowana; nadal opiera się na dwóch barwach prowadzących – pomarańczowym i niebieskim. Fakt, że odcień niebieskiego został wyraźnie przyciemniony, a obie barwy tworzą obecnie większy kontrast barwny, ale zasadniczo – to nadal bardzo podobna paleta barw.

Wyraźnemu rozjaśnieniu uległ natomiast zielony odcień listka pojawiającego się w obu wersjach logo, przez co kontrast barwny między poszczególnymi elementami logo jest jeszcze mocniejszy, a całość wydaje się być – banałem pisząc:  „bardziej kolorowa”. Troszkę tak, jak na fotografii mocno podkręconej filtrami Photoshopa.

fanta rebranding 2

Co się zmieniło?

Dużo. Wprawdzie cała komunikacja nadal jest pogodna i młodzieżowa, dzięki czemu charakter marki nie uległ znacznej zmianie, ale faktem jest, że zarówno nowa, „kanciata” typografia logo, zakręcona (dosłownie) butelka (świetny pomysł swoją drogą), jak i geometra dodatkowego elementu, świeżo wprowadzonych do logotypów plasterków pomarańczy, to w sumie: duża zmiana.

Ogólnie mówiąc: nowa identyfikacja Fanty to typowy refreshing, który nie tyle ma zmienić pozycjonowanie marki na rynku, ile ugruntować lub wzmocnić jej pozycję w młodszej wiekowo grupie docelowej. Sam fakt rebrandingu nadaje tutaj wrażenie świeżości i dynamiki, a dodatkowo – faktem jest, że nowa identyfikacja marki ucieka naśladowcom, którzy zdążyli już dogonić dotychczasowy temperament Fanty. I dobrze – choć odbiór poszczególnych elementów rebrandingu Fanty może być subiektywny; nie narusza on jednak jej charakteru, a odświeża go = daje impuls do ponownego zainteresowania brandem.

Fanta rebranding (3) Fanta rebranding (2) Fanta rebranding (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *