Facebookowa ofensywa Coca-Coli

100 000 wpisów w 3 dni. Wygenerowanych przez 650 osób (dziennie) odwiedzających jedną… wioskę?

Zaczynając od początku; akcji nie dałoby się wykonać bez zastosowania technologii RFID. Polega ona na przesyłaniu danych za pośrednictwem fal radiowych. Dzięki falom odbijanym lub wysyłanym przez tag (inaczej: etykietę RFID) obiekt zostaje rozpoznany przez czytnik. W ten sposób możemy skanować wiele etykiet będących w jego zasięgu w tym samym czasie. Prawda, że proste?

Jeszcze prostsze (ale jakże skuteczne!) okazało się wykorzystanie tej technologii w działaniach promocyjnych social media. The Coca Cola Village (taką nazwę nosił projekt, o którym mowa) to specjalne wydarzenie przygotowane przez Coca-Colę dla izraelskich nastolatków.

Mechanizm był następujący: każdy kto zebrał 10 kapsli i namówił do tego samego przynajmniej osiem innych osób mógł uzyskać (poprzez rejestrację na Facebooku) elitarne wejście do miasteczka Coca-Coli. Przy wejściu wszyscy goście proszeni byli o założenie specjalnej opaski, która przypominała zegarek oraz sprzężenie jej ze swoim kontem na Facebooku. Każde przyłożenie opaski do oznaczonych czytników powodowało opublikowanie na portalu społecznościowym informacji o aktualnej aktywności. Opaski dawały również możliwość automatycznego tagowania zdjęć, które zostały zrobione podczas eventu.

Efekt? Miasteczko Coca-Coli odwiedzało każdego dnia ok. 650 osób, które generowało ponad 35.000 publikacji na Facebooku, co w 3 dni dało ponad 100.000 wpisów!

social media

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *