Case study: rebranding Finsano

Analiza rebrandingu Finsano: firmy pożyczkowej powiązanej z Grupą Kapitałową Kredyt Inkaso SA. Cele rebrandingu: poszerzenie oferty oraz grupy odbiorców. Profesjonalizacja wizerunku i podniesienie pozycjonowania marki na rynku.

Klient
Finsano – firma pożyczkowa powiązana z Grupą Kapitałową Kredyt Inkaso SA. Firma udzielająca pożyczek (przed rebrandingiem) mniejszym odbiorcom; wyłącznie osobom prywatnym o niewysokim statusie finansowym i społecznym. Celem rebrandingu było podniesienie jej pozycjonowania na rynku oraz profesjonalizacja wizerunku, również ze względu na planowane poszerzenie grupy odbiorców o drobnych przedsiębiorców (głównie: jednoosobowe działalności gospodarcze oraz firmy rodzinne).

rebranding Finsano

Target
Klient masowy. Głównymi odbiorcami firmy są segmenty niższe/średnie – firma analizuje target pod kątem jego zamożności. Interesują ją raczej małe miejscowości, przede wszystkim bardzo silnie penetruje rynek lokalny: Lublin i okolice, ale również prowadzi działania online dedykowane dla klientów z całej Polski.
Cele
Poszerzenie oferty oraz grupy odbiorców. Profesjonalizacja wizerunku. Uporządkowanie materiałów marketingowych w spójną linię graficzną, która z jednej strony nie odstraszy obecnych odbiorców zbyt wysokim pozycjonowaniem, a z drugiej pomoże w poszerzeniu grupy odbiorców o osoby lepiej sytuowane.

Realizacja: rebranding

Logo
Uniwersalność. Słowo klucz nowego logotypu, dzięki któremu z jednej strony uniknęliśmy sztampowych rozwiązań graficznych (typu: daszek nad logo czy symbole walutowe wpisane w nazwę), z drugiej stworzyliśmy unikalny wizualnie sygnet logo, który można powielać na różnych nośnikach (bez ograniczeń skojarzeniowych), oraz nowoczesną typografię, która podniesie pozycjonowanie marki.
Sygnet zawierający w sobie strzałkę kierującą wzrok w stronę nazwy firmy po pierwsze domyka logotyp od lewej strony, a po drugie jest czysto graficznym, unikatowym elementem powielanym w innych nośnikach identyfikacji wizualnej marki.

rebranding Finsano

Identyfikacja wizualna
Czystość, estetyka, jakość. W przypadku firm finansowych identyfikacja wizualna musi budować wrażenie wiarygodności i profesjonalizmu. Skupiliśmy się więc na dopracowaniu drobnych detali (typu: pasek na marginesie papieru firmowego) oraz mocnej ekspozycji logo i barw prowadzących elementy wizualne marki. Krótko: jakość, nie szaleństwo.

Rebranding przed – po
Rebranding był przede wszystkim okazją do poinformowania o nowej ofercie, próbą dotarcia do nowego odbiorcy połączoną z lekkim liftingiem pozycjonowania marki. Inaczej mówiąc: ewolucja, nie rewolucja. Pomimo tego całkowicie odeszliśmy od „krzyczących” barw wcześniejszego logo oraz nieokreślonego, bardzo rozbudowanego sygnetu. Unikatowość nazwy firmy (oraz brak konsekwentnych działań promocyjnych przed rebrandingiem) dała nam wolną rękę podczas zmieniania logotypu, dlatego zachowaliśmy wyłącznie jego układ: położenie sygnetu wobec nazwy.

rebranding

Efekt
Skuteczność nowego wizerunku (oraz podążających za nim działań reklamowych) potwierdzają wyniki firmy – po jego zmianie i uruchomieniu powiązanej z nim kampanii reklamowej liczba zapytań o pożyczkę spontanicznie kierowanych do Finsano wzrosła o około 59%. Personalnie zebraliśmy też bardzo dobre referencje:
„To, co wyróżnia Nipo spośród innych firm na rynku, to pasja do tworzenia czegoś nowego i wyjątkowego. Tworzenia przez duże »T«. Ewolucja, jakiej dokonaliśmy wspólnie z Nipo, pozwoliła nam na otwarcie nowych drzwi w procesie budowania marki Finsano na rynku pożyczkowym. Kreatywność, koordynacja pracy i sumienność Nipo opłaciła się wszystkim…”
Dariusz Olejnik, PR marketing manager, Kredyt Inkaso S.A.

Podsumowanie projektu w naszym portfolio można obejrzeć tutaj: rebranding Finsano, natomiast końcowy list referencyjny tutaj: referencje Finsano.

rebranding2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *