Branding & more

Detale są istotne. Podczas tworzenia wizerunku firmy, istotne jest… w zasadzie wszystko. Brand to podstawa: najmniejszy błąd lub najdrobniejsza przewaga wykształcona na tym etapie, będzie procentować przez długie lata. Dlatego nawet nad takim drobiazgiem jak kolor claimu, warto się dłużej zastanowić.

Prosty przykład, z etapu budowy naszej własnej marki. Zanim podjęliśmy decyzję o tym w jakim kolorze będzie claim, wydrukowaliśmy sobie trzy opcje i przedstawiliśmy argumenty za i przeciw. W zasadzie: jakie „za” i jakie „przeciw”, jeśli różnica jest kosmetyczna. A jednak: nawet taki detal wzbudził skrajnie przeciwne opinie grafików. Trzy analizowane opcje kolorystyczne claimu obecnego przy naszym logo:

1.

branding & more

2.

branding & more

3.

branding & more

Dlaczego wygrała opcja druga? Ponieważ uznaliśmy, że pomarańcz lekko ożywia logo i zamyka je od góry, które w wersji całkowicie szarej jest zbyt statyczne, a w wersji z literką „&” zaznaczoną barwą, jednak nie podoba nam się pionowa linia podziału, jaka powstaje przez odcięcie kolorem końcówki „pl”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *