ART & COPY – dokument o początkach reklamy w USA

Legendarna kampania VW „garbusa”, początki kolorowej komunikacji MTV, boss TBWA wspominający jak walczył z „jak wielkie logo Państwo chcą?” i nawołujący do tego, żeby cyt.: „nie robić gówna, tylko dobre reklamy”. Dobry film dokumentalny o początkach branży.

film o reklamie

Wiesz od czego pochodzi skrót DDB? Albo jak zawstydzić Tommy Hilfingera? Jeśli chcesz obejrzeć, jak zaczynała się reklama, odbyć dokumentalną podróż do samych ich źródeł – ART&COPY to właściwy film. Pojawiają się w nim rady jak zrobić dobrą reklamę na przerwę w Superbowl czy opowieść o tym, jak Apple skopało wizerunkową dupę IBM-owi legendarnym spotem reklamowym z 1984 roku oraz kontynuacją pod postacią kampanii „think different”. Jest też historia o tym jak po pijaku wymyślano kampanię reelekcyjną Ronalda Regana, co łączy billboardy iPoda z Henri De Toulouse-Lautrec’iem i dlaczego odbiorców nie warto traktować jak idiotów.

Bardzo dobry dokument w którym wypowiadają się przedstawiciele największych sieciowych agencji, a zarazem osoby odpowiedzialne za stworzenie legendarnych już kreacji, które kilka wówczas nieznanych marek (jak właśnie Apple czy Tommy Hilfinger) wprowadziły do światowej ekstraklasy. I tylko gdy się patrzy, jak pracują kreatywny w W+K to żal ściska, że w polskich agencjach nie jest tak fajnie. Aha, zapomniałbym; „masz mleko?”.

Zwiastun:

Film dokumentalny: ART & COPY
Reżyseria: Doug Pray
Czas: 88 minut
Rok: 2009
www: artandcopyfilm.org

art & copy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *