agencja brandingowa

Agencja brandingowa prowadzi działania skierowane na stworzenie i zbudowanie pozytywnego wizerunku nowej marki czy produktu. Czy tylko?

teoria

Teoretycznie, agencja brandingowa zajmuje się wyłącznie wprowadzaniem na rynek nowych firm, usług i produktów. Jej podstawowym zadaniem jest profesjonalne stworzenie wizerunku firmy lub marki, do którego głównych elementów zalicza się: projektowanie nazwy, logotypu, identyfikacji wizualnej i innych, podstawowych narzędzi budowania  tożsamości oraz świadomości marki; czyli po prostu działania brandingowe jak i rebrandingowe. Podsumowując: najczęściej zakres działań agencji brandingowej utożsamiany jest wyłącznie z wykreowaniem jak najatrakcyjniejszego „wizerunkowego startupu” danej marki.

praktyka

W praktycze zakres działań agencji brandingowej bardzo zbliżony jest do prac agencji full service; opcjonalnie nawet je przewyższa. Bardzo często zdarza się, że agencja brandingowa nie tylko tworzy wizerunek produktu lub firmy, ale też przygotowuje pełną kampanię reklamową umożliwiającą marce wejście na rynek. Wykorzystane nośniki i kierunki marketingowe są tutaj uzależnione od specyfiki produktu i równie dobrze mogą to być wyłącznie działania social media, jak i kampania ATL. W przypadku sukcesu marki (a co za tym idzie: sukcesu agencji, która jest odpowiedzialna za jego stworzenie i wprowadzeni na rynek), współpraca ta często jest kontynuowana, już na analogicznych zasadach, jak z regularną agencją reklamową.

agencja brandingowa

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *