7 zasad tworzenia dobrych logotypów

David Airey w książce „Logo Design Love” trafnie streścił podstawowe zasady projektowania logotypów. Tak trafnie, że przytoczymy je w całości.

David jest grafikiem z Irlandii Północnej, który pracował m.in. dla BBC, Yellow Pages czy Asian Development Bank. Prowadzi też bardzo popularne blogi poświęcone projektowaniu graficznemu – w tym jeden, zatytułowany tak samo, jak wydana w Polsce przez Helios książka, czyli logodesignlove.com. To właśnie z tej książki pochodzi poniższy, bardzo, bardzo trafny fragment:

„…Siedem składników Twojego popisowego dania

Nie komplikuj. Najprostsze rozwiązania są często najlepsze. Dlaczego? Ponieważ prostemu logo łatwiej jest spełnić pozostałe wymogi kultowego projektu.

Trafność. Każde projektowane przez Ciebie logo musi stanowić odzwierciedlenie profilu działalności firmy, którą ma reprezentować. Możesz bardzo chcieć zaprojektować coś zabawnego – nie jest to jednak najlepszy pomysł, jeżeli Twoim klientem jest lokalne krematorium.

Czerpanie z tradycji. Mody pojawiają się i znikają. Najgorsze, co możesz zrobić, to zainwestować sporo swojego czasu i pieniędzy klienta w projekt, który straci swoją aktualność niemalże z dnia na dzień.

Wyjątkowość. Najlepiej skoncentrować się początkowo na czymś rozpoznawalnym. Element ten powinien być na tyle rozpoznawalny, aby można go było zidentyfikować już na podstawie kształtu lub obrysu.

Logo powinno zapadać w pamięć. Czasami Twoim zadaniem będzie stworzenie logo, które zapada w pamięć nawet wtedy, gdy patrzy się na nie tylko przez chwilę. Twoim celem jest stworzyć coś, co wywrze na widzu tak duże wrażenie, że będzie on w stanie natychmiast przywołać logo z pamięci, kiedy zobaczy je po raz kolejny.

Małe jest piękne. Twój projekt powinien nadawać się do zastosowania na powierzchni o wielkości dwóch  trzech centymetrów, bez utraty swojej szczegółowości – takie logo znajdzie wiele różnych zastosowań.

Skoncentruj się na jednym aspekcie. Postaraj się, aby Twój projekt wyróżniał się na tle konkurencji tylko jedną cechą – nie dwoma, trzema lub czterema…”

Proste? Proste. A trafione w punkt. Możemy podpisać się pod każdą z tych zasad, dlatego mamy prośbę – podawajcie je dalej. :)

Źródło: Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotyw. Nowa odsłona. Wydanie II rozszerzone
David Airey 2015
Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Tytuł oryginału: Logo Design Love: A Guide to Creating Iconic Brand Identities, 2nd Edition
Wydawnictwo Helion

logo-design

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *